tisdag 16 november 2010

Cherry on top award!

Jag har fått en utmärkelse av Frida "Påhittade nöjen" som gjorde mig extra glad idag. Det är alltid kul att bli uppmärksammad.
Tre favoritförfattare:
Den första författaren som jag kan komma på är "Jane Austen". Mer storstilade kärleksberättelser än Emma, Stolthet och fördom och Övertalning får man leta efter. När jag var 18 år tvingade jag min pappa och bror att åka runt i Jane Austens fotspår då vi var på semester i England. De uppskattade det inte lika mycket som jag!
En annan författare som jag tycker om är "Elizabeth George". Framförallt de första böckerna om Lynley och Havers.
En tredje författare är "Paul Auster". När jag hade läst New York triologin var jag helt till mig. Jag gillar många av hans andra böcker också men denna är på min topp tre lista.

Och nu fem bloggar som jag gillar lite extra mycket:
Samtidigt hos Helena är en mycket välskriven och bra blogg, med förkärlek för franska böcker.
Påhittade nöjen är en blogg där Frida skriver om böcker och kultur på ett trevligt sätt. (Sen att jag ofta tycker likadant blir ett plus)
Språkmakargatan är en blogg som handlar både om läraryrket och böcker. Med fokusering på datorn i undervisningen.
Annikas litteratur och kulturblogg är en annan blogg som jag följer framförallt eftersom hon är en deckarfantast som jag.
En blogg som jag precis har hittat är Kafka på jobbet, en blandning av läraryrket och böcker.

Ni som har mottagit awarden har nu 4 små uppgifter.

1. Tacka den du har mottagit prisen ifrån.
2. Kopiera prismärket till din blogg.
3. Berätta vilka 3 författare du räknar bland dina favoriter, och nämn en favoritbok per författare.
4. Skicka awarden vidare till 5 mottagare som du tycker förtjänar den.

2 kommentarer:

  1. Vi tycker verkligen väldigt lika. Både vad gäller författare och bloggar. Det är alltid trevligt med en likasinnad :)

    SvaraRadera
  2. Jag skrev ett litet inlägg till och om dig på min blogg, efter körsbäret jag fick av dig :)

    SvaraRadera