söndag 21 november 2010

Bokbloggsjerka

Denna vecka ställer Annika frågan:
OM DU HITTAR EN BOK SOM VERKAR INTRESSANT MEN SOM TILLHÖR EN SERIE, BÖRJAR DU DÅ ALLTID MED DEN FÖRSTA TITELN?

Detta var en rolig fråga och jag tillhör dem som vill börja med ettan. I alla fall när jag vet att det är en serie. En serie som jag inte började med den första var serien om Lynley och Havers vilket resulterade att jag blev helt snurrig om vad som hände när.

Ett nytt exempel är "Drottningens chirurg" som jag inte alls hade tänkt läsa, men ville läsa del tre. Då blev jag helt enkelt manad att läsa ettan först.

Jag tror att du som läsare får en liten större helhet om du läser böcker i rätt ordning. Det måste ju finnas någon vits med att serier skrivs!

1 kommentar:

  1. Vitsen kanske är på oss... Försäljningsknep någon!? :)

    Men jag är också sådan. Kan inte hoppa över delar eller börja mitt i.

    SvaraRadera