måndag 22 november 2010

Apropå att läsa böcker i rätt ordning...

...så var jag på biblioteket i dag och kom hem med tre böcker av Gretelise Holm. För någon vecka sedan så läste jag "Paranoia" som ju var del ett (givetvis) i en serie om den danska journalisten Karin Sommer. Eftersom jag tyckte den var bra har jag nu framför mig en läsning av: "Ö-morden", "Krigsbarn" och "Ministermordet". Vet inte om det har kommit ut någon mer i den serien.

Det jag ville komma fram till är att redan under de första 20 sidorna så refereras till händelser som hände i förra boken. Det sägs heller inte fullt ut vad det är för händelser och hade jag inte läst dem i rätt ordning hade jag nog funderat riktigt mycket på vad det syftades på.

Så jag kommer nog försöka att hålla fast vid den aktuella ordningen när det gäller böcker i en serie. Nu dags för fåtölj och "Ö-morden"!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar