torsdag 21 oktober 2010

Hundraåringen som klev ur...

Jag tog mig igenom den och får nog sälla mig till skaran som inte hyllar Jonas Jonassons bok om Allan Karlsson. Bokens humor  är alldeles för utstuderad för att passa min smak. Det känns som att han riktigt har funderat ut att här måste det komma en rolighet eller en liten anekdot och så blir det så. Har läst att många jämför den här boken med Forrest Gump och visst finns liknelsen där, fast FG har charm och en chokladask!
I och för sig kom jag fram till att jag nog inte gillar roliga böcker efter att ha suttit och klurat på enligt O:s bokfrågornas ABC om en rolig bok. Jag kom på en (1)!

Nej, jag får nog hålla mig till deckare och en och en annan roman, och det är ju inte så fel det heller!

3 kommentarer:

  1. Jag kan inte heller komma på speciellt många böcker som är riktigt roliga. Sådär så man skrattar när man läser. Synd egentligen. Undra hur det kommer sig?

    SvaraRadera
  2. Jag vet inte heller. Kanske är känslan skräck och kärlek mer generell än humor?

    SvaraRadera
  3. Så kan det absolut vara! Eller att författare inte brukar/vill skriva roliga böcker. Eller det kanske inte är lika många som köper dom?

    SvaraRadera