fredag 29 oktober 2010

Bokbloggsjerka

Veckans bokbloggsjerka är:
BERÄTTA OM BOKEN/BÖCKERNA DU LÄSER JUST NU (EN DEL KANSKE KÄNNER IGEN DEN HÄR FRÅGAN OCH DET ÄR MYCKET RIKTIGT EN FAVORIT I REPRIS)

Just nu så har jag tagit upp en bok som jag hade kommit halvvägs i men sedan lagt undan i väntan på bättre tider. Boken är "Blonde" av Joyce Carol Oates och är egentligen riktigt bra, om än lite seg. Jag tyckte att den var bra de första 200 sidorna men sedan så hände inte riktigt något och jag tyckte bara det rabblades namn hela tiden. Dessutom så skriver Oates väldigt detaljerat så ibland blir jag irriterad enbart över det.
Jag följde P1:s bokcirkel när de läste "Blonde" så på ett vis har jag ju "läst" den, men skam den som ger sig, nu ska jag igenom den. Jag har 299 sidor kvar och har lovat mig själv att inte köpa fler pocketböcker innan den är utläst!

2 kommentarer:

  1. Oates och jag har aldrig haft någon särskilt bra relation men tanken att ge henne en ny chans har föresvävat mig. Vilken bok bör man absolut inte missa när det gäller henne?

    (http://alkb.se)

    SvaraRadera
  2. Jag tycker att hennes ungdomsböcker är väl värda att läsa, sedan tycker jag om Våld och Mörkt vatten.

    SvaraRadera