onsdag 27 oktober 2010

Alldeles för lik förra, eller?

När två tredjedelar är läst av "Ängels lek" av Zafón vet jag inte om jag ska vara lyrisk eller skeptiskt. Lyrisk eftersom jag faktiskt gillar det jag läser (förutom det övernaturliga), skeptisk eftersom jag tycker den är alldeles för lik "Vindens skugga".

Jag brukar inte ha något problem med att personer som finns med i en bok dyker upp i en annan, men i det här fallet blir jag lätt förvirrad. Jag ser personer som inte finns där och händelser blandas ihop. Visst var de och härjade i Paris i förra boken också? Visst fanns det ett skrivetui eller någon penna i den också? Ska bli spännande att se hur slutet blir, antagligen blandar jag i hop dem också!

2 kommentarer:

  1. Oj, nu drog du ner mina förväntningar en hel del.. Fast å andra sidan gillade jag ju Vindens skugga, så man kanske kan se det som en omläsning ;)

    SvaraRadera
  2. Ja, jag tycker den är värd att läsas trots alla likheter.

    SvaraRadera