fredag 6 augusti 2010

Snart är semestern slut!

Ja, nu är det bara några dagar av semestern kvar och ute öser regnet ner. Denna sommar blev det inte så mycket läsande av skönlitteratur eller filmtittande som jag trodde. Det känns mest som om jag har varit ute och flängt på vägarna, både i Sverige och Skottland. Mycket läsande om brittisk historia har det blivit och ja, jag hittar fortfarande godbitar ur den historien att fördjupa mig i. Just nu är det prinsarna i Towern som står på listan.

Börjar också att mentalt förbereda mig för skolstarten. Detta läsår ska alla våra elever i skolår 7-9 utrustas med varsin Mac. Jag ser givetvis många fördelar med detta, men antar att det även kommer bli mycket dumsurfande. Hur som helst så blir möjligheterna mycket större och förhoppningsvis ökar kunskapen hos eleven i och med detta verktyg.

 Ämnesmässigt är det valet som hägrar och Populär historia har en följetång om partiernas historia som jag nog ska använda mig av i undervisningen. I svenskan fortsätter vi litteraturen genom historien och tar avstamp vid Brontë. Spanskan (som jag aldrig blir av med) fortsätter sin gilla gång, men kan kanske få sig ett uppsving med hjälp av datorerna!

Än är det dock ett par dagar kvar...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar