tisdag 10 augusti 2010

Tillbaka till biblioteket

I en liten "by" som jag bor i så drar biblioteket ner sina öppettider på sommaren. I går fick jag äntligen tid att ta mig upp de ca 200 meterna på rätt dag och rätt tid. Jag och barnen hade en ryggsäck och en kasse med böcker att lämna tillbaka.
"Denna gången behöver vi väl inte låna så många" sa jag till mina två döttrar. "Det blir så tungt!"
Väl inne så plockar de på sig den ena boken efter den andra och vägrar sedan att lägga tillbaka någon.
"Men det är så roligt när barn vill låna böcker" säger bibliotekarien då så jag godkänner alla lånen.
Vi går således hem med ännu tyngre väskor och kassar än när vi gick dit!

Själv lånade jag faktiskt bara fyra böcker i går:
Håkan Nesser - Maskarna på Carmine Street
Colin Cotterill - Den motvillige kommunisten
GW - Den som dödar draken
Kristina Appelqvist - Den svarta löparen

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar