onsdag 25 augusti 2010

Oatesköp

Efter att ha läst om Marilyn Monroe i "Historiens mordgåtor" blev jag sugen på att läsa mer om henne, både som fakta och skönlitteratur. Först ut blev inköpet "Blonde" av Oates, som jag har hört mycket om (både negativt och positivt). Den är maffig men jag hoppas på att den ska vara intressant.
När jag väl höll på och klicka inne på Adlibris bestämde jag mig för att köpa två Oates böcker till, "Svart flicka, vit flicka" och "Älskade syster". Jag har läst ett antal Oatesböcker innan och tyckt om de flesta så det ska bli spännande att läsa dessa. Vad som är roligt är att jag med min nia i svenska precis ska börja läsa "Stor i käften" av just Oates.
Mycket Oates blir det!

Eftersom Helena har lagt in sina fina anteckningsbok av en gammal flickbok tänkte jag göra detsamma. (Tack för presenten H.)

1 kommentar: