fredag 20 augusti 2010

Bokfrågornas ABC del 7, G

Här kommer del 7 i enligt Os bokfrågor
Tantsnusk har väl alla hört talas om, men har du läst någon bok som skulle kunna kallas gubbsnusk?
Nej detta har jag helt missat. Kan inte säga att jag vet någon!

Berätta om en bok som fick dig att gråta! Händer det ofta att du gråter av böcker?
 Jag är väldigt lättrörd och kan gråta till det mesta. Jag kan gråta till romantiska böcker, deckare med lyckligt slut, familjesagor ja, allt egentligen.

Berätta om en gammal favoritbok som du ofta återkommer till!
En av mina favoritböcker är "Jane Eyre" av Brontë. Den kan jag läsa både när jag är nere och på bra humör. Även "Svindlande höjder" kan jag läsa om och om igen...


I programmet Go´kväll brukar någon känd person bjuda in fyra gäster till en fiktiv middag. Vilka fyra författare, levande eller döda, skulle du bjuda och vad tror du att ni skulle prata om?
Jag skulle bjuda in Jane Austen, Emily och Charlotte Brontë och Fredrika Bremer. Tillsammans skulle vi samtala om England och  kvinnor i samhället. (Om Elisabeth I hade varit författare hade jag definitivt valt henne!)

2 kommentarer:

  1. Jag har pinsamt nog inte läst Jane Eyre, men hade gärna ätit middag med Elisabeth I författare eller inte!

    SvaraRadera
  2. En del tycker att Jane Eyre är ganska seg, men jag tycker det är en helt underbar kärlekshistoria!

    SvaraRadera