torsdag 16 september 2010

Bokfrågornas ABC del 13

Idag är det bokstaven M som gäller. Lycka till!
Berätta om en bok där mat har stor betydelse.
En bok som det var väldigt längesedan jag läste är Stekta gröna tomater. Jag både gillade boken och filmen när den kom, men som sagt det var länge sedan jag läste den.

Vems memoarer skulle du helst av allt vilja läsa?
Jag kämpar ju på här hemma med Blonde (ja, nu börjar det bli lite segt) och det hade varit väldigt kul att få läsa just hennes egna ord om hur hennes liv var. Hur agerade verkligen Marilyn Monroe i de här situationerna? Apropå Blonde så kan jag rekommendera bokcirkeln via P1 om ni läser den boken.


Man Booker Prize for Fiction har delats ut till en författare inom det fd. brittiska samväldet sedan 1969. Här finns alla vinnarna. Här du någon favorit?
Det är väldigt många böcker som jag inte har läst men Den engelske patienten har jag läst och tyckte den var helt okej.


Jag söker också en bok om makt.
Den dolda dagordningen av Pilger är verkligen en bok jag tycker att alla samhällsintresserade ska läsa. Reportage från bla Burma och Irak.

2 kommentarer:

  1. Stekta gröna tomater, ja det var verkligen länge sedan. Undra om filmen skulle hålla fortfarande. Jag älskade den då!

    SvaraRadera
  2. Roligt att läsa att det finns fler som tycker att Blonde kunde vara lite seg! Jag hade svårt att få flyt i den boken, men det berodde nog till viss del att jag läste den under så lång tid och tog lite annat vid sidan av.

    SvaraRadera