torsdag 16 september 2010

Alla elever har fått en dator!

Som jag har skrivit innan så ingår min kommun i ett projekt som innebär att alla elever i skolår 6-9 ska få en egen dator. I förrgår var det så min nias tur och de var som små barn på julafton. Idag var så första dagen som jag jobbade då alla hade varsin dator. Största skillnaden var att det var så tyst, alla satt och tittade ner i sin dator.
Efter en stund kommer alla frågor: Kommer vi alltid att arbeta med datorn på lektionen? Får vi skriva prov på datorn? Behöver vi penna och papper?
Datorn tror jag är ett av många redskap för pedagogiskt lärande och det ska bli spännande att se hur jag som pedagog kommer att förändra min undervisning.
Några tips?

2 kommentarer:

  1. Vilken fantastiskt spännande nyhet. På vår skola har vi en datorsal med 20 datorer. Inte ens så det räcker till en hel klass alltså.

    SvaraRadera
  2. Nej, det är precis så vi har haft det också. Så detta är verkligen en förbättring. Dessutom tycker eleverna det är jättekul!

    SvaraRadera