lördag 4 september 2010

Bokfrågornas ABC del 11

Dags för del 11 i enligt O:s utmaning:

1. Självklart måste det bli K som i kärlek idag. Berätta om ett kärlekspar i litteraturen som du tycker om.
Med risk för att vara tjatig så får jag nog säga Catherine och Heathcliff, fast Edward och Isabella kan få vara bubblare (i alla fall i första boken)

2. Krig är inte lika muntert, men jag vill ändå att du berättar om en bok som på något sätt handlar om krig.
Det finns många intressanta böcker som utspelar sig under andra världskriget som är värda att läsas. En som jag kan rekommendera är "Svarta fåglar" av Ken Follett som innehåller det mesta såsom spioneri och kärlek i en krigsmiljö.

3. Berätta om en bok där korrespondens via mail, brev, sms eller något annat spelar en stor roll.
Här får det nog bli "Sandor slash Ida2 som jag tycker är en bra ungdomsbok där mailen verkligen finns i fokus.

4. Vem är din favoritförfattare av kåserier och/eller krönikor?
Jag är inte någon vidare läsare av kåserier och krönikor. Jag menar inte att jag inte läser dem, men jag funderar inte så mycket över författaren. (Det kanske är synd!)

1 kommentar:

  1. Svarta fåglar låter spännande, det var många år sedan jag läste Follett

    SvaraRadera