lördag 2 februari 2013

Deckarhelg med Kepler

När hypnotisören kom ut för några år sedan såg jag fram emot att läsa den, men bara efter ett par sidor var jag tvungen att sluta. Likdelar från barn är något som jag inte står ut med. Kepler var sålunda inget för mig! Så kom det sig att jag förra helgen fastnade framför filmen och konstaterade att jag nog inte missade så mycket genom att inte läsa boken.

Men tänkte jag, de andra böckerna kanske är värda att läsas så jag lånade hem Paganinikontraktet och Eldvittnet och kan man tänka sig, jag tyckte faktiskt de var helt okej. Mest för att jag är intresserad av Joona och hans liv, hur han sig an saker och ting.

Att sedan boken är skriven som en film med korta kapitel och cliffhangers är något man får ta. Min förra deckarhelg med Kepler var i alla fall helt okej!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar