fredag 20 juli 2012

Tack för alla minnen av Cecilia Ahern

Nej, detta var inte någon bok som passade mig. Jag brukar normalt sett tycka att chick lit litteratur är helt okej och roas av dem. Nu har det blivit två bottennapp på rad! Tack för alla minnen handlar om Joyce och Justin som vi får följa parallellt. Joyce har när boken börjat precis råkat ut för en olycka där hon förlorat sitt barn. Hon bestämmer sig för att flytta in till sin (ordsvamlande) änkeman till pappa och väl där börjar hon drömma om människor hon aldrig mött. Justin är föreläsare och expert på konst och arkitektur och när han för första gången träffar Joyce känner han ett slags samröre med henne. Joyce känner likadant och sedan går boken ut på att de ska hitta varandra medan Joyce vet mer och mer om Justins liv via drömmarna.

Nej, som sagt. Detta var faktiskt inte bra och nu kanske jag få ta mig an någon bok med lite mer substans.

1 kommentar:

  1. Jag har precis läst ut den och kan inte mer än hålla med dig. Jag blev väldigt besviken :(
    /Cecilia

    SvaraRadera