måndag 16 juli 2012

Tony och Susan av Austin Wright

Jag vet faktiskt inte riktigt vad jag tycker om den här boken. Den var bra, kanske bättre än bra men den var även seg och deprimerande. Kan inte riktigt bestämma mig. Boken "Tony och Susan" gavs ut 1993 men har på senare år trycks i ny upplaga och klassificeras som en spänningsroman.

Susan Morrow, får en dag ett bokmanus skickat till sig från sin exmake Edward. Varför han har skickat det till henne vet hon inte och hon börjar genast att läsa. Manuset handlar om Tony och hans familj som en sommarkväll råkar ut för något ohyggligt på väg till sitt sommarställe. Parallellt med berättelsen om Tony får vi följa Susan då hon läser manuset och börjar fundera över sitt egna liv. Denna historia är lika bra som manuset vi får följa.

Aspekterna som boken tar upp är många, hämnd, depression, kärlek, sanning och galenskap för att nämna några. Det som stör mig lite är slutet då jag inte tycker jag får reda på allt jag vill veta, fast det kan ju också tyda på att författaren har gjort ett bra jobb.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar