lördag 2 april 2011

Flickan med snö i håret av Ninni Schulman

Hittade en deckare på biblioteket förra veckan som jag aldrig hade hört talas om, "Flickan med snö i håret" av Ninni Schulman. Den såg ganska lockande ut och eftersom jag när jag inte vet vad jag ska läsa går på bokomslag fick den följa med hem.

Boken handlar om journalisten Magdalena som pga en skilsmässa flyttar från Stockholm tillbaka till sin hemort Hagfors. Redan första veckan försvinner en sextonårig flicka från sitt hem. Samtidigt hittas en ung flicka död i en jordkällare och Magdalena börjar göra förfrågningar.

Givetvis finns det poliser i boken och här heter radarparet Petra och Christer, där Christer är barndomskompis till Magdalena.

Som deckare är den som de flesta andra svenska deckare och jag blir aldrig riktigt förvånad. Det finns samma människor med som vanligt, journalisten, poliserna, gamla kärleken etc. Däremot är det trevligt att den utspelar sig i Värmland.

1 kommentar:

  1. Har funderat lite på den, känner igen det där med att gå på bokomslag. Får bli att läsa den så småningom.

    SvaraRadera