lördag 26 mars 2011

Bokbloggsjerka

Det var ett tag sedan jag var med och svarade på Annikas jerka men i dag är jag med. Hennes frågor är idag:


Läser du bara en bok i taget eller har du flera på gång samtidigt? Vilka böcker läser du just nu?
Jag läser oftast bara en bok i taget. I bland kan det vara fler men då måste det vara helt olika genrer exempelvis en deckare och en biografi.
Just nu läser jag "Den som dödar draken" av Leif GW Persson. GW har en slags satirisk humor när han skriver som gör att jag sitter och skrattar för mig själv när jag läser.


Denna vecka bjuder jag även på en bonusfråga: Hur kom du på ditt bloggnamn?
Jag ville ha något som visade vad jag använde min blogg till. För mig är böcker mitt lilla hål i vardagen, när jag inte vill tänka på jobb så läser jag. Därav namnet.

3 kommentarer:

  1. Jag har inte läst något av Leif GW Persson än, men jag har några av hans böcker här hemma. Börjar bli sugen på dom snart. Börjar bli sugen på deckare över huvud taget faktiskt :)

    SvaraRadera
  2. Välkommen tillbaka till jerkan!

    Jag har en bok hemma av GW Persson men den flyttas hela tiden ner på läslistan. Det kan bero på att jag tycker att han är lite läskig. Har dock bestämt mig för att jag tänker läsa den och då den snart ska vara tillbaka lämnad till biblioteket bör jag ta itu med den ganska omgående.

    // Annika (http://alkb.se)

    SvaraRadera
  3. Frida: En deckare är man väl alltid sugen på :)

    Annika: Ge honom en chans. Han må vara läskig i verkligheten men väldigt rolig i det fiktiva.

    SvaraRadera