söndag 7 februari 2010

Vintermys!

Finns det något mysigare än att kura upp i soffan med en god bok och fleecefilten runt sig efter att man har varit ute och byggt snöfort? Nej, det finns det antagligen inte. Synd bara att halsen spökar.
Boken som fick följa med mig upp i soffan var "Vi i villa" av Koppel. Jag har en sådan tur att "mina" bibliotekarier på "mitt" bibliotek, köper in de böcker som jag är sugen på att läsa och så får jag läsa dem först på vårt lilla bibliotek. Nu vet jag ju att resten av Sverige har haft tillgång till denna lilla bok ett bra tag, men det gör ingenting. Här var jag först och det gör det hela lite roligare. Sedan var det bra att boken var värd att läsas och att jag i morgon kan gå upp till biblioteket och säga att "Den var bra, läs den ni också". Undrar vilket bokförslag jag ska komma med imorgon?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar