onsdag 17 februari 2010

Det känns som jag bor i köket...

Ja, det känns faktiskt så. Hem från jobbet, hämta ungarna och vips! jag står i köket. Först diska undan morgonens mål, sedan göra ordning något snabbt till barnen (och då menar jag snabbt) eftersom deras blodsockerfall nog är värre än mitt. Sedan får jag duka undan det och då är det dags att tänka på morgondagens lunch för mig och maken. När detta är färdigt och undanröjt är det så dags för kvällsmaten. Tiden mellan 16.30 - 19.00 har försvunnit till att mestadels befinna mig i köket.
Såg på Landet Brunsås för någon dag sedan och där konstaterades att planera var nyckelordet för att lyckas med maten efter jobbet. Att göra upp matlistor och att följa dem även om man inte känner för det just den dagen. Jag tycker att jag planerar och gör listor, fast tydligen inte tillräckligt.

Tur att jag gillar laga mat (och att maken har hand om den mesta disken)!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar