torsdag 1 juli 2010

Visfestival - börjar jag bli gammal?

Jag bor i en alldeles underbar stad på sommaren där evenemangen avlöses av varandra. Varje år i slutet av juni hålls en vecka visfestival och det har blivit tradition att jag och min mamma går en dag. Egentligen är jag väl inget större fan av visor och vissa av artisterna har jag redan på förhand dömt ut.
Dock är det något annat att höra musiken live, att få höra små anekdoter till varje låt samt smuttandes på ett glas vitt vin i sommarsol. Förra året upptäckte jag Pernilla Andersson som genast blev en favorit även utan ett vinglas. I år fanns det kanske inte någon som jag kommer fortsätta att lyssna på, däremot blev jag enormt nyfiken på Toni Holgerssons liv samt att jag måste erkänna att Uno Svenningsson verkligen får med sig publiken på noterna.
Ja, jag kanske börjar bli gammal :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar