fredag 2 juli 2010

När det knappt gå att ta sig igenom en bok...


Det värsta som finns är när man tror sig ha hittat en pärla bland alla böcker. Så var fallet med "Slutet på mr Y". Jag trodde att det skulle vara en fantastisk bok, en blandning av spänning, litteratur och filosofi. Ack så fel jag hade. Den börjar lovande men efter 200 sidor måste jag ta en paus. All kvantfysik och homeopatiska medel får mig att storkna. Jag SKA läsa ut den innan sommaren är slut, men det får nog bli lite andra böcker emellan. För att "lätta" upp det hela tänkte jag läsa "Vårlik" av Kallentoft.

2 kommentarer:

  1. Nej! Jag som har sett fram emot att läsa den här boken, tycker att den verkar väldigt spännande. Och vilket snyggt omslag! Ok, då vet jag att jag inte behöver lägga den i läshögen.

    SvaraRadera
  2. Ja, visst är det ett snyggt omslag. Jag har som sagt lovat mig själv att läsa klart den innan sommaren är slut. Jag kanske bara inte var på humör.

    SvaraRadera