söndag 4 juli 2010

Fixar inte mord...

Ja, det kan ju låta konstigt från en deckarfantast som jag. Jag fullkomligt älskar deckare, men har de senaste åren börjat att få problem. Jag kan inte läsa deckare där barn i min egen ålder dör. Det bara går inte. Varför ska man skriva om något sådant hemskt i fiktiv form?! Därför kom jag ungefär sex sidor in i Vårlik av Kallentoft sedan sprängdes två sexåriga flickor. Jag försökte ytterligare 30 sidor men fick lägga den åt sidan. Började fundera på om det är själva deckargenren som jag börjar bli trött på. Hittade så Mrs Marple på TV4 play och kan efter den titten konstatera att så inte är fallet.
Har i stället börjat på Ann Cleevs sista del i hennes kvartett om Shetlandsöarna och än så länge har bra vuxna dött.
So far so good!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar