onsdag 10 juni 2009

Snart, snart, snart..

Äntligen så börjar sommarlovet närma sig. Två dagar kvar och äntligen är all betygsättning och rättning färdig. Jag säger till mig själv varje år att:"nästa år så ska jag inte ha några inlämningar sista veckan" och likväl så förtränger jag det varje år. Därför har nu den sista veckan roats med att läsa jämförelser mellan franska och ryska revolutionen samt jämförelser mellan olika science fiction filmer. Varför gör man så mot sig själv?

När det gäller Ryssland så har jag de fyra senaste tisdagarna följt Krig och fred på SVT, vilket gjort mig lite sugen på att läsa den. Fast annars är jag för stunden inne i en anglosaxisk period då jag fullkomligt slukar Philippa Gregorys böcker om England under 1500 - talet. England, kungahus och 1500 - tal kan inte bli fel i min värld.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar