söndag 23 januari 2011

Ibland är det avslappnande att läsa chick lit!

Har den här helgen följt diverse skidåkning framför tv:n och känner mig helt utpumpad efter att ha åkt både 10 km, 15 km och sprint. Samtidigt har jag läst en trevlig liten bok om kärlek "Den man älskar" av Emily Griffin, som handlar om gammal och ny kärlek. Boken utspelar sig i New York och Atlanta där Ellen har svårt för vem hon egentligen ska välja, sin man sydstataren Andy eller sitt ex, den excentriske Leo.
Det är kanske inte direkt spännande och mycket är förutsägbart, men att läsa om trevliga kärlekshistorier kan i bland vara direkt avkopplande. Boken kommer väl inte gå till historien som den bästa jag har läst, men när jag var färdig satt jag med ett leende på läpparna. I bland betyder det också något.

2 kommentarer:

  1. Hej på dej... här halkade jag in denna morgon ;-)

    Kände mig nästan som hemma... men en annan färgnyans. Men, det är ju spännande... en del gemensamt och ändå inte riktigt. Jag arbetar som du i skolans värld. Åldern säger man har ingen betydelse ;-) Har precis slagit ihop Drottningens Chirurg och den har du visst också läst. Jag tänker delta i en läsecirkel på Åhus bibliotek där de två första träffarna leds av en litteraturvetare som presenterar Pleijels författarskap. Vid tredje träffen ska Pleijel själv delta. Hela denna cirkel ser jag fram emot.

    Ingela från Åhus

    SvaraRadera
  2. Kul att du känner dig hemma! Välkommen tillbaka.

    SvaraRadera