torsdag 16 juli 2009

Sommarlov - för långt?


Jag vet att jag som lärare inte ska klaga. 8 veckors semester på sommaren, det måste ju vara underbart, eller? Efter lite mer än fyra veckor börjar jag bli lite rastlös. Det är jätteskönt att vara hemma, vara med barnen, jobba i trädgården, läsa sådant man vill läsa etc. Ändå är det något i mig som vill sätta händerna i något mer handfast, fast jag vet inte vad. Ibland får jag ett ryck att titta i någon didaktikbok eller fundera över något pedagogiskt arbetsmoment i höst, fast det känns så oändligt långt bort så det lämnas därhän ganska snabbt.

Baka är en annan sak man kan göra och jag ämnar nu de kommande veckorna bli en mästare på cupcakes. Varva läsning med cupcakes eller en cupcake till läsningen, hm det kanske inte är så dumt med ett långt lov i alla fall.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar