tisdag 17 februari 2009

Power Point presentationer!


När kommer jag att bli en hejare på datorer? Svar: Aldrig! Vet inte hur många fortbildningar inom skolan jag gjort för att bli bättre, ITIS och PIM för att nämna några. När jag väl sitter med handledaren så fungerar allt bara bra, men sedan släpps jag lös helt själv, som en Bambi på hal is. Har i dag i alla fall lyckats få ihop en ganska fin power point presentation om den industriella revolutionen. Har tänkt mig "Allt du behöver veta om den industriella revolutionen på 50 minuter", tror nog att det kommer att fungera. Eleverna brukar bli halvt imponerade när en skruttig lärare kommer dragandes med en kanon och dator. Bara där är halva segern vunnen och helt plötsligt blir eleverna intresserade av 1700-talet. Detta fungerar nog i och för sig bara på skolor där det finns ca: 3 datorer på 120 elever (dvs min!). Skolor med en till en, smartboard och annat mysigt tekniskt får nog ta till andra medel.


Apropå Bambi, skulle hyra en ny film till min dotter igår (eftersom hon är magsjuk) och var trött på Askungen och Törnrosa så jag hyrde Bambi. När jag kom hem och visade filmen för henne fick jag ett illtjut till svar "Jag ville se Melody" (Den lilla sjöjungfrun 2). "Men Bambi som är så gullig" sa jag. Det fungerade inte och vi fick glatt åka och byta film (endast pga att hon var magsjuk). Vad är det för fel på Bambi?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar