onsdag 11 februari 2009

Ännu en blogg!

Ja, vad ska det egentligen vara bra för?Det är vad jag har sagt ett antal år om alla bloggar. Jag läser gärna andras men att skapa en egen har jag aldrig tänkt på. Tror att det skulle ta en massa tid (som jag väl egentligen inte har!) men jag ska ge det ett försök, se det som någon slags terapi. Efter en dag fylld av rättningar och skrikande elever kan det vara skönt med en liten stund för sig själv och reflektera över dagen.
Sitter just nu och försöker läsa mig in på gotisk romantik. Jag är nämligen inte bara lärare och mamma utan även studerande också. På min fritid försöker jag bli 30 hp rikare i Litteraturvetenskap. Mycket att läsa, men väldigt givande. Ja, ja tillbaka till Frankenstein och dess berättarnivåer.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar