fredag 13 februari 2009

Äntligen sportlov!

Så kom det efterlängtade sportlovet till slut! En hel veckas lov med lediga dagar och mys med barnen, eller? Nej, jag har en klassuppsättning skrivningar om EU och en klassuppsättning med arbeten om medeltiden att rätta, behöver läsa in mig på skräckromantik och romantik i Sverige för att kunna göra mina inlägg nästa fredag. Läste ut Frankenstein igår och blev en smula besviken. Tyckte att den var trög och att det inte hände så mycket i den. Visst är det intressant att följa Monstrets personlighet från oskyldig till en vilde men mer var det inte.
En bok som jag har blivit helfrälst i är Klaras goda GI-dagar.
Den är jättetrevligt skriven med korta och nyttiga recept. Den är uppbyggd så att det finns sex veckor med lunch och middag. MUMS!!

1 kommentar:

  1. Vad inspirerande det låter! Har beställt boken nu och så fort den kommer ska jag ge mig f*n på att försöka följa recepten. På sex veckor borde jag ju ha märkt en viss skillnad på vågen. Tack för tipset!

    SvaraRadera