onsdag 8 december 2010

Ministermordet- en ganska tråkig sak

Ja, som jag skrev i förra inlägget är det inte alltid bra att läsa böckerna i en serie efter varandra utan paus. Man blir trött på personerna, på stilen och i det här fallet så tilltalade inte handlingen mig heller. Boken börjar med att integrationsministern blir mördad på sin joggingrunda. Sedan så förflyttas vi en och en halv månad tillbaka för att få veta vad det är som har utlöst detta mord.

Jag brukar tycka att detta grepp på mysterier är intressant, men inte denna. Inte ens journalisten Karin Sommer är intressant. Så detta blir mest ett sömnpiller...

4 kommentarer:

  1. Jag blev så besviken på den boken. Hade läst alla Gretelise Holms tidigare böcker och verkligen gillat dem, men Ministermordet var mördande tråkig...och dålig.

    SvaraRadera
  2. Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.

    SvaraRadera
  3. Jag brukar inte heller läsa flera böcker som hör ihop i rad. Blir så tråkigt med upprepningar, plus att det aldrig är fel med lite variation :)

    SvaraRadera