torsdag 13 augusti 2009

Börja jobba = ingen läsning

Så var då semestern över och arbetet väntar var dag. Missförstå mig inte, jag tycker om mitt jobb men det blir så mycket mindre tid över till annat. Började förra veckan på en Rankin bok som jag inte orkar ta mig igenom, gick över till en bok om kalla kriget men det blev för mycket atombomber och har nu fastnat i PD James Patienten. Detta att jag inte orkar fokusera på en bok är likt mig vid varje terminsstart. Man måste hålla ordning på så många saker och planera alla sina ämnen att hjärnan inte vill läsa en hel bok. Då är det tur att det finns noveller och tidningar vilket är det jag mäktar med just nu.

2 kommentarer:

  1. Och noveller och tidskrifter är ju inte dumt det heller. Vad läser du för tidningar/tidskrifter just nu? Själv blandar jag flärd med branschnytt och verklighetsflykt genom att läsa Damernas Värld, Svensk bokhandel och Vagabond. Tidigare i år har jag även läst Språk och Elle, som jag fick av dig i födelsedagspresent. Gracias igen.

    SvaraRadera
  2. Just nu läser jag Damernas värld och Världens historia. Som sagt nytta och nöje. I somras var det Vagabond och topphälsa. Har kommit fram till att tre nummer är en lagom dos av en tidning sedan kan man ta en ny. Har två nummer kvar av Damernas värld.

    SvaraRadera