torsdag 17 juni 2010

Äntligen lite tid för läsning!


Så var då semestern här, även om det saknas lite sol. I dag så var det lovat 18 grader och strålande sol, men man ska inte tro på de där vädergubbarna. I stället har vi haft molnigt och kallt, åh vad mysigt med juni.

En stor fördel med semester är att jag (förhoppningsvis) får tid att läsa massvis av böcker. Det har varit en enorm lästorka de senaste två månaderna. Igår så satte jag mig i alla fall i min solstol och plöjde Svärmaren av Anna Bovaller. Det är den andra fristående delen i en serie om advokat Petra Wester. Jag har inte läst första delen (Svinahugg) men det gjorde inte så mycket. Svärmaren är en trevlig svensk deckare som har sina poänger. Dock så tycker jag inte att hon får till lösningen på ett bra sätt och känslan efter att ha läst boken var lite besvikelse. Det var inget fel på personporträtten eller historien i sig, det blev bara inte en sån där "aha" känsla. Har satt upp mig på kön till första boken på mitt eminenta bibliotek här i byn.

Tänkte nu fortsätta med svenskt genom Viveca Steen. Henne har jag heller aldrig läst något av.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar